צוותי חינוך

מעצבים כנפיים

משחקי הכוחות שלו
פשוט מתישים

מה עלי לעשות כדי לזכות באמון שלו?

אתם אנשי חינוך מנוסים.
צברתם ידע וכלים להתמודד עם האתגרים ומורכבויות ההתבגרות.
אתם מבינים שהאמון הכרחי.
אתם רוצים לעשות טוב, ומבינים שיש דרך על מנת להגיע לעמדת השפעה,
אבל הדרך הופכת למורכבת.

הניסיונות לבנות אמון ולהיות בקשר חם ואוהב מסתבכים.
עולם הפיתויים הזמינים,
הקלות בה הוא מוצא מפלט והסכנות האורבות מבחוץ לא משאירות מקום לספק.
משהו השתנה.
מה שעבד פעם כבר פחות עובד כיום.

זו אולי התקופה, הנוער, הפיתויים או גם וגם.
אתם רוצים להיות המבוגר שמאמין בו והוא לא בהכרח זורם עם זה.
אתם רוצים לספק מרחב הכלה, והאתגרים שהוא מביא לא משאירים לכם הרבה ברירות.
אתם מבינים שנדרש שינוי גישה.
אתם עסוקים בניסוי ותהייה,
מחפשים את הנתיב הנכון ומחזיקים את האמונה שזה אפשרי בכל הכוח.

אם אתם מרגישים צורך למצוא את הדרך לנהל את זה נכון, להיות אלו שמכוונים אותו- ועדיין איתו, שיפסיק לראות בכם איום ויבין ש 'אנחנו פה, איתך ולטובתך'

יש לנו מה להציע לכם. 

12 מפגשים שיספקו לצוות החינוכי התמצאות בשלושת הרבדים הקריטיים לעיצוב הבוגר וצליחת המעבר מילדות לבגרות:
א. המרחב ההתפתחותי: תהליכי הגדילה שקדמו לגיל ההתבגרות והשפעתם, גיבוש הזהות, נקודת הקונפליקט, מטרות התפתחותיות ותפקידנו באתגר ובמשבר.
ב. המרחב ההתנהגותי: הכרת עולם הפיתויים, התמורות והסיכון בעולם המערבי, הגבול בין הנאה, תאווה או משיכה לבין רצף התמכרותי, הכרת המניעים, גורמי הסיכון וחלונות היציאה.
ג. המרחב הטיפולי: מהו כאב, איך באה לידי ביטוי מצוקה, הדרך להקשיב גם מבלי שמשתף, פירוק התנגדויות תנאי הקיום של המוטיבציה ומבנה התהליך שביכולתנו לייצר.

סדרת מפגשים בה נקיף את מבנה תהליך הגדילה, תנאי הקיום של ההשפעה, גורמי הסיכון ואבני הבוחן של יצירת תהליך לצד איומים והתנגדויות.
מהו תהליך גיבוש הזהות, מהם הגורמים שהופכים את השלב הזה לשברירי, איך נזהה את נקודות הטורפה, כיצד נזהה ונטפל באיומים המתהווים בקשר, והדרך ליצירת מוטיבציה גם כשההתנגדות גבוהה.
סדרת מפגשים שיהפכו את הצוות החינוכי לגורמי השפעה וסוכני שינוי – דרך הכרת נעלי המתבגר, הצרכים להם הוא זקוק והאתגרים איתם מתמודד, ופרקטיקה שתהפוך אותנו לשותפים פעילים במסע שלו, באתגר ובמשבר.

גיל ההתבגרות – מפת דרכים

מאחורי הקלעים של המוח

טראומה, חרדה וכאב כרוני משפיעים עמוקות על בני נוער, ולעיתים מובילים להתנהגויות סיכון ולמשברים רגשיים קשים. הקורס מעניק הבנה פסיכו-פיזיולוגית מעמיקה של מצבי מצוקה בגיל ההתבגרות, ונותן כלים ותובנות שיאפשרו ללוות מתבגרים בביטחון – משלב הזיהוי הראשוני ועד להתמודדות יעילה ושיבה למסלול בריא.

בין פיתוי לסכנה

קורס דיגיטלי לאנשי טיפול, חינוך והורים עולם התנהגויות הסיכון מקיף את בני הנוער בכל מקום – מהמשיכה להתנסויות ראשוניות ועד להתנהגויות הרסניות. הקורס מעניק כלים ותובנות מעשיות להבנת המרחב הסיכוני, לזיהוי בזמן של מוקדי סיכון ולהתמודדות נכונה עם האתגרים, כך שניתן יהיה ללוות את המתבגר אל עבר צמיחה ובחירות בריאות.

עולם ההתמכרויות: מחזירים את זכות הבחירה

התמכרות היא אחת התופעות המורכבות של זמננו – והיא נוגעת בכל תחום בחיים: גוף, נפש, משפחה וחברה. הקורס מעניק לכם רקע, כלים מעשיים ותובנות יישומיות, שבעזרתם תוכלו לזהות בזמן אמת התנהגויות ממכרות, להבין את מנגנוני ההתמכרות, וללוות מתמודדים ובני משפחותיהם במסלול לשינוי.

גיל ההתבגרות: בין אתגר למשבר

הקורס מעניק לאנשי חינוך ואנשי מקצוע ארגז כלים מעשי ותובנות יישומיות, שנבנו מתוך שנים של ניסיון בשטח, שבעזרתם יהפכו למומחים בתחומם. כלים אלו מאפשרים להפוך את גיל ההתבגרות, הטומן בחובו אתגרים עצומים לצד סיכונים העלולים להוביל למשברים, להזדמנות אמיתית לצמיחה ולהצלחה. הקורס מכשיר את המשתתפים לזהות בזמן אמת התנהגויות סיכון, לנהל שיח בריא ותומך, וללוות מתבגרים מתוך הבנה עמוקה של עולמם.

גיל ההתבגרות – הכשרה צוותית

מסע המתפרש על פני שנה מלאה, בו יהפוך הצוות החינוכי לייחודי ומקצועי בתחומו. הקורס יאפשר את הכניסה לנעלי המתבגר, הכרת נקודות התורפה ויכולת תמרון בניהם, מהי מוטיבציה ואיך ניתן לעורר אותה תוך הסרת התנגדויות וחוסר רצון – אל תוך תהליך עומק משמעותי ומגדל.

מאמרים מקצועיים

התשובה לשאלה הזו זהה לתשובה לשאלה – כמה זמן לוקח לבנות בניין. בלתי אפשרי לדעת בלי להיכנס לפרטי המקרה, וגם אז – זו תהיה הערכה בלבד. כמו שבניית בנין תלויה בתנאי השטח גובה הבניין ומספר הקומות, גם התהליך הטיפולי תלוי בהמון משתנים.
בכל מקרה חשוב לדעת – התהליך הטיפולי לרוב אורך לכל הפחות מספר חודשים ולא מספר פגישות בודדות.

ראשית, להבין אותו/ה. כולנו עושים את המיטב על מנת להגן על עצמנו ולחיות בצורה טובה. גם אם זה נראה לנו תלוש מהמציאות – צורת החיים שלו/ה היא הטובה ביותר שמצא עד כה. ההכרה בצורך וההליכה לטיפול נתפסת כויתור על כל ההגנות ו'מערכת ההפעלה' שפיתח במשך שנים.
הניסיון שלנו מעיד שהרבה יותר קל לכוון לפגישת ייעוץ ולא לפגישה טיפולית. ההליכה לפגישה חד פעמית שעומדת בפני עצמה קלה יותר ונגישה יותר על פני הליכה לפגישה ראשונית שמצהירה על תחילתו של מסע שהוא/ היא אינם מעוניינים בה.
אנו מאמינים ובטוחים שאם יגיעו לפגישה ראשונית וחד פעמית במטרה להתייעץ, ויגלו בה שייתכן שיש דרך שתהפוך את החיים שהם חיים למהנים ומשוחררים יותר – ההמשך יהיה מבחירה וכמעט ללא התנגדויות.

ניסיון העבר מלמד אותנו שזה לא מומלץ. הדרך בה נביא אותו לפגישה הראשונה אינה משנה, היא תמיד עדיפה על פני ההגעה אליו לביתו. ביציאה מהבית והליכה למקום חיצוני יש הכרה ראשונית בכך שקיימת בעיה ונדרשת התערבות.
הגעה לבית יכולה לפתור את המצוקה הראשונית של ההתנגדות שלו להגיע לפגישה הראשונית, מניסיון – הפגישה השניה תהיה מורכבת הרבה יותר תחת המסר שאנו מוכנים להתאמץ יותר ממנו.

בקצרה, התהליך הטיפולי הנדרש בגיל ההתבגרות ייחודי ובעל מורכבויות. הוא מצריך הליכה בין הטיפות. החזקת מוטיבציה גבוהה, כניסה לנבכי הנפש ובמקביל החזקה התנהגותית ופיתוח 'שוטר פנימי'.
דילוג על אחד מאלו יוביל לדשדוש והדרך לנשירה מהטיפול תהיה קצרה.
הצוות הטיפולי בעל ניסיון רב, וניתן דגש רב על החזקת המישורים השונים שיהפכו את התהליך הטיפולי להזדמנות אדירה לשינוי, שלא התאפשרה עד כה.
זו הסיבה לכך שבניגוד לטיפול רגשי מקביל – אחוזי הנשירה מהתהליך מזערייים, והשינויים שמתהווים ניכרים לעין ובלתי ניתנים להכחשה.

הטיפול בהתמכרות טומן בחובו מספר משתנים קריטיים להתאמתו והצלחתו של התהליך הטיפולי.

העובדה שהתמכרות היא אף פעם לא הבעיה אלא פתרון ומענה שגוי לעולם רגשי כאוב מצריכה מתן מענה לאותו כאב החבוי. בלעדיו הניקיון לא יתאפשר לאורך זמן. מצד שני, חשוב לקחת בחשבון שמענה רגשי וריפוי הכאב לא בהכרח ייצר את הניקיון והשינוי המצופה.
התמכרות הינה התנהגות נרכשת שהפכה לאוטומטית על בסיסו של אותו כאב. זוהי התניה אופרטיבית – פעולה שהמוח בוחר בה כמעט על אוטומט.
זו הסיבה שהטיפול יכלול במקביל למענה הרגשי – תהליך התנהגותי.
התהליך ההתנהגותי יכלול את היכולת לווסת, להציב גבולות, להיות בשליטה עצמית, לתחזק מוטיבציה ולבסס התניות חדשות במקומן של ההתניות שמחזקות את אותו שימוש ההרסני.

השאלה אודות התאמת הטיפול בהתמכרות דווקא במרכז גמילה או אשפוזית או בתהליך פרטני מותאם ומכוון התמכרויות הינו נגזרת של המשתנים שהוזכרו: התהליך הרגשי והחלק ההתנהגותי.

בשניהם יינתן מענה לשני החלקים, כאשר במרכז גמילה המענה ההתנהגותי נמצא בראש סדר העדיפויות והוא הבסיס לתהליך ובתהליך הפרטני הבסיס הטיפולי הינו הכאב והמענה לרגשות החבויים, כאשר רק בהמשך התהליך יינתן המענה לצורך ההתנהגותי.

כל מקרה לגופו, הבחירה תלויה במספר משתנים ואנו מציעים שתצרו קשר וננסה לדייק ולכוון לתהליך הנכון והמדוייק ביותר עבורכם.

ל המענים הקיימים אצלנו מוצעים לגברים ונשים כאחד. במרכז הטיפולי יש מטפלות מדהימות לטובת העניין, ואם יש צורך גם המטפלים שלנו מקבלים בנות כשיש צורך בכך.
במקומות מסוימים המענים נכתבו בלשון זכר, מטעמי נוחות בלבד.

שאלות נפוצות

זקוקים ליעוץ?

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם: