על מנת להקיף את החומר הרלוונטי – הקורס מחולק ל 4 מרחבי תוכן שונים.
ההתמצאות בעולמות תוכן אלו ושזירתם –
תספק את הידע הנדרש על מנת לוודא שאנו עושים את המיטב לטובת עיצוב חייהם הבוגרים של ילדנו.
א. מרחב ההתקשרות וההתבגרות:
הבנת תהליכי ההתקשרות וצרכי הילד לאורך תהליכי הגדילה. הכרת מבנה ההתבגרות ואתגרי הגיבוש מולם ניצב. הבנת תפקידי ההורים בהתאם להתפתחותו ולצרכיו המשתנים. הכרת תהליכים משבריים והיכולת להבדיל בינם לבין אתגר בגיל ההתבגרות. האיומים המתעוררים מול מבוגרים והמענים שיהפכו את ההתנגדות להזדמנות. ארגז כלים להתנהלות מול אתגרי הגיל והתקופה, הכרת מבנה המשבר והיציאה ממנו.
ב. מרחב התנהגותי/ סיכוני:
עולם הפיתויים ואובדן השליטה. לאן הוא עשוי להימשך, למה הוא עשוי להימשך והיכן עובר הגבול בין משיכה לגיטימית והתנסות סקרנית, לבין פיתוח תלות. מהם השינויים הדוריים וההתפתחויות בעולם המערבי וכיצד עלינו להתייחס להתנסויות מהסוג הזה. אילו התנהגויות עשויות לאיים על הרצף התפקודי, מה הופך אותם לכאלו ומהו היחס להם ראויים. זיהוי התנהגות שחורגת מהנורמה והתמכרות בתחילת דרכה, רכישת כלים לויסות התנהגותי. מהי התמכרות, מהם המענים הקיימים ואילו מענים עשויים לשמש אותנו בתהליך שבירת ההתניות שנוצרו.
ג. מרחב מוטיבציוני והנעה לשינוי:
עוררת בדיוק עכשיו, איך יכול להיות שהוא לא רוצה שנעזור לו למרות שהוא נראה במצוקה, מתי אנו עשויים לחוות רגרסיה, מה תפקידנו מולה ומהו מבנה התהליך האידיאלי שעלינו לצפות לו.
ד. מרחב רגשי / טיפולי:
כאב וכאב כרוני, גיבוש זהות והקשר שלו לכאב כרוני, מענים לכאב שאינו נראה או מניעתו, מתי כאב מוציא משליטה, כיצד ניתן לרפא כאב, מהו מבנה הטראומה, זיהוי טראומה ברגע האמת, מענה ראשוני ושניוני, עקרונות ראשוניים לטיפול בטראומה, זיהוי מצוקה, מעוררי המצוקה ומענים לה.