הצלחת הטיפול תלויה במספר משתנים .בשיטת הטיפול, בכימיה עם המטפל, בבשלות פנימית, דחיפות, ועוד.
אם ניסית בעבר וזה לא ממש עזר, או שהיה ממש משעמם וחסר עניין – כדאי שבניסיון הקרוב המטפל/ת ידע/ תדע מזה. כך נוכל ללמוד מה לא עבד ולהיות מדויקים יותר.
נוכל ללמוד לדוגמא על התאמה טובה יותר של מטפל לטובת העניין, על גישה טיפולית אקטיבית יותר / דינאמית יותר, על מציאת מוטיבציה או מענה להתנגדויות וחששות שעולות תוך כדי.
ככלל – חבל לוותר. כאב ניתן לריפוי, אל תוותר/ י על האפשרות לחיות בלעדיו.

מול מציאות מעורערת: איך עוזרים למתבגר בתקופה ללא שגרה ויציבות?
אנחנו רגילים לחשוב שהבעיה בתקופות ללא שגרה היא חוסר יציבות.
אבל האמת היא שהקושי לא קשור בהכרח ליציבות, אלא לדבר אחר לגמרי, שמייצר בבית מתח,




